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 carafino 2014

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dwb

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MessageSujet: carafino 2014   Dim 2 Mar 2014 - 17:47

edit


Dernière édition par dwb le Jeu 13 Mar 2014 - 19:08, édité 1 fois
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franckite24

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MessageSujet: Re: carafino 2014   Dim 2 Mar 2014 - 18:05

on ne pense plus Wink 
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Christian

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MessageSujet: Re: carafino 2014   Dim 2 Mar 2014 - 18:24

c'est pas démontable ?
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Peck

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MessageSujet: Re: carafino 2014   Dim 2 Mar 2014 - 19:17

on ne pense pas, on rit !
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Laurent Ness

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MessageSujet: Re: carafino 2014   Dim 2 Mar 2014 - 20:36

Peck a écrit:
on ne pense pas, on rit !
Brel si je ne m'abuse ...
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franckite24

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MessageSujet: Re: carafino 2014   Dim 2 Mar 2014 - 22:32

il faut le dire monsieur Sad 
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nico34

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MessageSujet: Re: carafino 2014   Lun 3 Mar 2014 - 9:30

tin que c'est moche, pourquoi la connexion au fuselage est si large?
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dwb

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MessageSujet: Why?   Lun 3 Mar 2014 - 11:38

edit


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Laurent Ness

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MessageSujet: Re: carafino 2014   Lun 3 Mar 2014 - 14:36

dwb a écrit:

Does having so much surface area at the bottom of the strut make turning slow?
Interesting anyway......

it all depends where the natural axis of the tweet rotation (right translation for axe de lacet in french ?). if it is far it will have more effect. it could help also to avoid tweet therefore no need of an extra fin.

But more area means more water contact and less glide for sure.

The amount of curv is really impressive. The theory used to explain this curv seems not very scientific to me.
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